Reageren op een sociale huurwoning


U mag maximaal drie actuele reacties hebben. Dit zijn reacties op woningen waarvan de reactietermijn nog niet is verstreken.

Heeft u drie actuele reacties, maar ziet u een interessantere woning? Dan kunt u een actuele reactie intrekken en op die andere woning reageren. Na het sluiten van de reactietermijn kunt u uw reactie niet meer intrekken. Is de reactietermijn van een van uw actuele reacties verstreken, dan kunt u weer op een nieuwe woning reageren.

Het woningaanbod op de website wordt iedere dag ververst. Een woning staat minimaal vijf dagen op de website. In elke woningadvertentie staat tot wanneer u kunt reageren. Deze datum kan bij iedere woning anders zijn.

U kunt op twee manieren op een woning reageren:

  • via internet:
    Op deze website vindt u bij Woningaanbod alle woningen die op dit moment beschikbaar zijn. Bij de woningadvertentie klikt u op Reageren;
  • via de reactielijn (0900 - 112 23 69, € 0,50 p/m):
    Als u de reactielijn belt, krijgt u een keuzemenu. Toets op verzoek uw registratienummer, de vier cijfers van uw postcode en uw huisnummer in. Vervolgens toetst u het woningnummer in. Dit nummer staat vermeld in de woningadvertentie.

Inschrijfgegevens
Het is heel belangrijk dat uw inschrijfgegevens kloppen. Voor de meeste woningen krijgt u een aanbieding per e-mail. Staat er een verkeerd e-mailadres in uw inschrijfgegevens, dan kunt u daardoor woningen mislopen. U ontvangt dan geen woningaanbieding en eventuele andere informatie hierover, zoals het tijdstip van de bezichtiging en tot wanneer u kunt reageren.

Daarnaast is het ook belangrijk dat alle andere gegevens juist zijn. Als bij de documentcontrole blijkt dat bijvoorbeeld uw inkomen of de huishoudsamenstelling niet klopt, dan kan een woning aan u voorbij gaan.


Veelgestelde vragen

Hoe vaak mag ik reageren?

U mag maximaal drie actuele reacties hebben. Dit zijn reacties op woningen waarvan de reactietermijn nog niet is verstreken. Is de reactietermijn van een van uw actuele reacties verstreken, dan kunt u weer op een nieuwe woning reageren.

Wij adviseren u om minimaal twee keer per week het woningaanbod op de website te bekijken.
Iedere dag verschijnt er nieuw woningaanbod op de website.

Naast deze reacties kunt u onbeperkt reageren op vrijesectorhuurwoningen en koopwoningen.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Hoe kan ik controleren of mijn reactie is vastgelegd?

Log in en klik op Mijn reacties en vervolgens op Actuele reacties of Lopende reacties.

Hier ziet u welke reacties op sociale huurwoningen zijn vastgelegd.

Als u reageert op vrijesectorhuurwoningen of koopwoningen krijgt u automatisch een e-mail ter bevestiging van uw reactie. U kunt deze reactie niet terug zien via Mijn reacties. De eigenaar van de woning neemt contact met u op. Wilt u meer informatie over uw reacties op vrijesectorhuurwoningen en koopwoningen, neem dan contact op met de eigenaar van de woning.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Kan ik mijn reactie weer verwijderen?

Ja, dat kan zolang de reactietermijn nog niet is verstreken.

Als u bent ingelogd kunt een reactie verwijderen via Mijn reacties of via de reactielijn (0900 - 112 23 69, € 0,50 cent pm).

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie

Staat uw vraag er niet bij? Stel hem dan aan het Klantcontactcentrum.

Uitleg ?

x
Helpfunctie actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.